شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
امام جمعه بندرریگ

حوزه/ امام جمعه بندریگ گفت: امروز ابر قدرت غرب و اذناب آن از جمله اسرائیل از هر زمان دیگری ضعیف تر و شکننده تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی مصلح امام جمعه بندرریگ در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اهم نکاتی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت مطرح کردند گفت: مسئله نفوذ نرم و نفوذ فرهنگی بود. در عرصه جنگ سخت مرزها را با صلابت می پاییم ولی در عرصه جنگ نرم هر روز قربانی میدهیم و هر روز در عرصه فرهنگی و اعتقادی و سبک زندگی قربانی می دهیم.

امام جمعه بندرریگ در خصوص علل این مساله گفت: نشناختن نفوذ دشمن، دشمنی که نمی تواند با بمب و موشک، نسل کشی خود را در درون ایران مقتدر انجام دهد با نفوذ فرهنگی از ما قربانی می گیرد.

وی بیان داشت: مسئله نفوذ سخن امروز نیست. از اواخر عهد قاجار نفوذ آغاز شد. نظام شرق شناسی، شاخه های معرفتی و هویت بخش علوم دنیای اسلام را تحصیل و تدوین کرد. سفرنامه ها را نگاشت، رشته های علوم انسانی و اجتماعی و را پژوهید. در مقابل فرهنگ سکولار - اومانیستی خود را با علم مدرن در آمیخت و به جوامع اسلامی تزریق کرد.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: در مقابل یک فقیه، یک عارف، یک فیلسوف و حکیم متاله و یک بر هم زننده نظم نوین جهانی مردم تشنه معنویت و معرفت را زیر بیرق الله اکبر و کلمه توحید بیدار کرد. او نفوذ را شناخت و با انقلاب سیاسی اسلامی نظم باطل را بر هم زد.

وی ابراز داشت: امام خمینی (قدس سره) در بیانی نغز و حکیمانه گفتند: "ما از شر رضا خان و محمد رضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی نجات نخواهیم یافت. این ها برپاکنندگان سلطه ابر قدرت ها هستند و سر سپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی شوند". امروز صدا و سیما، سینمای خانگی، ما تحت نفوذ سبک زندگی غربی است و سبک زندگی ایرانی اسلامی بی بها و تحقیر شده است.

خطیب جمعه بندرریگ گفت: متون آموزش و پرورش که ساختار آن در دوره پهلوی تدوین شد، لانه نفوذ دشمن است.هر جا مسئله تربیت و پرورش است، دشمن آنجا جا خوش کرده است.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: مسئله دفاع مقدس هشت ساله، مسئله چراغ فروزان شده انقلاب اسلامی در مقابل ظلم نوین جهانی بود و دفاع از هویت اسلامی است. دشمنان انقلاب از این روز می ترسیدند که انقلاب اسلامی ملتهای مسلمان را و آزادی خواهان جهان را بیدار کند. نظام سلطه از انقلاب اسلامی می ترسید، چرا که روزی را می دید که سوریه و لبنان و عراق و یمن و مردم آزاده کشورهای اسلامی و آزادی خواهان دانشگاه های اروپا و آمریکا شعارها و آرمانهای انقلاب اسلامی را دنبال کنند.

امام جمعه بندرریگ ابراز داشت: امروز ابر قدرت غرب و اذناب آن از جمله اسرائیل از هر زمان دیگری ضعیف تر و شکننده تر است، اسرائیل خطای محاسباتی بزرگی را مرتکب شد که به لبنان حمله کرد. چرا که لبنان غزه نیست. آنها باید بدانند که اگر آن آتش جنگ را با لبنان گسترش دهند، حزب الله لبنان حیفا و تلاویو را موشک باران می کند و زوال اسرائیل به حول الله و قوته نزدیکتر و نزدیکتر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha